ممیـّز
نرم افزار حسابداری پیمانکاری و مالی
^
خانه وبلاگ ممیّز

نرم افزار یکپارچه چیست و چگونه عمل می کند؟

10 اردیبهشت 139614:15بدون دیدگاه

به مجموعه ای از نرم افزارهای مرتبط با هم که به منظور دستیابی به اهدافی خاص طراحی شده اند نرم افزار یکپارچه، سیستم یکپارچه یا نرم افزار جامع Integrated Software می گویند. هر نرم افزار یکپارچه از چندین زیرسیستم تشکیل می شود. هر یک از این زیرسیستم ها قابلیت ارائه خروجی مجزا و خروجی مرتبط با سایر زیرسیستم ها را دارا هستند. در واقع سیستم های یکپارچه یا جامع جایگزینی برای سیستم های جدا از هم هستند. نرم افزارهای یکپارچه معمولاً نرم افزارهای مبتنی بر بانک اطلاعاتی هستند که اطلاعات یک زیرسیستم در زیرسیستم های دیگر نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

بعنوان مثال سیستم های حسابداری فعلی معمولاً سیستم های یکپارچه هستند که از بخش های مختلفی مانند زیرسیستم انبار، فروش، خزانه داری، حسابداری و ... تشکیل شده اند. هر یک از این زیرسیستم ها قابلیت ارائه گزارش های مربوط به خود را دارا هستند و از طرفی همه زیرسیستم ها اطلاعاتی را به سیستم مرکزی (سیستم حسابداری) می فرستند. همچنین بسیاری از اطلاعات (مثل عناوین اشخاص و حسابها) بین همه زیر سیستم ها مشترک می باشد.

از نمونه های دیگر می توان به مجموعه آفیس اشاره کرد که از خروجی های یک محصول می توان در سایر محصولات این مجموعه نیز استفاده نمود.

مزایای سیستم های یکپارچه

کاربری ساده تر: با توجه به اینکه در پیاده سازی سیستم های یکپارچه معمولاً از یک ساختار و قالب همسان استفاده می شود کاربری آنها برای کاربر نهایی بسیار ساده است. مثلا کاربر با ورود به یک نرم افزار مشخص می تواند تمامی کارهای اداری خود را انجام دهد. این حالت را با حالتی مقایسه کنید که یک کاربر مجبور باشد با چندین نرم افزار جدا از هم با طراحی و ظاهر متفاوت کار کند.

صرفه جویی در وقت و نیروی انسانی: با توجه به مشترک بودن بسیاری از اطلاعات در زیرسیستم ها، ورودی اطلاعات به نرم افزار جامع به شدت کاهش یافته و در وقت و نیروی انسانی صرفه جویی می شود.

صرفه جویی در هزینه: مسلماً خرید یک سیستم واحد هزینه کمتری نسبت به خرید چندین سیستم جدا از هم دارد. همچنین هزینه پشتیبانی سیستم های جامع نسبت به سیستم های جدا از هم کمتر است.

پشتیبانی ساده تر: با توجه به اینکه نرم افزارهای یکپارچه توسط یک شرکت طراحی شده و بفروش می رسند، لذا استفاده از دانش فنی یک شرکت بسیار ساده تر و کم هزینه تر از ارتباط با شرکتهای مختلف با ساختارهای مختلف است.

اولین کسی باشید که نظر می دهد.

دیدگاه *

نام / نام خانوادگی *

ایمیل یا شماره موبایل *

کد موجود در تصویر را بنویسید. *





نرم افزار حسابداری پیمانکاری و مالی
آدرس
تهران - ملارد - شهرک مارلیک - خیابان دکتر حسابی - روبروی ارغوان شرقی - پلاک 1332 - طبقه 2 - واحد 3
تلفن 65110016 - 021
همراه 8407248 - 0910
شنبه تا چهارشنبه (8:30 الی 17:30)
پنج شنبه (8:30 الی 13:30)
تمامی حقوق محفوظ است.
1395© momayezIT.ir
دانلود نسخه آزمایشی رایگان